fredag 31. juli 2009

Sorry Madonna

Jeg har tilbrakt kvelden på Valle Hovin sammen med Madonna og mange tusen andre festglade mennesker.

Joda, været var grusomt. Noe av det verste konsertværet jeg har opplevd, og jeg har vært på en del konserter.

Men hvorfor ikke gi jernet og drite i regnet, Madonna?

Da jeg så Rolling Stones i Bergen for noen år siden var været omtrent det samme som i kveld. Litt mildere, utrolig nok til at det var i Bergen.

Men Mick Jagger tok bare på seg en lilla regnfrakk med passende hatt, og ga flat pedal som om det skulle vært sol og 30 grader. Stones improviserte og ga de fremmøtte en konsert de sent vil glemme.

Kveldens Madonna-konsert viser at verdens største kvinnelige artist ikke har det som skal til for å takle en slik situasjon.

Hun fortalte at vi burde være fornøyd for hun ofret livet sitt med å spille i Oslo i kveld. Hun skjelte ut været, uten noe som helst form for glimt i øyet, opptil flere ganger og framsto som en sur og grinete gammel kjerring som hadde mistet kontrollen over kveldens opplegg.

Konserten kom seg mot slutten og takket være et publikum som gjorde sitt aller beste for at dette skulle bli den festen de hadde håpet og ønsket seg, ble det en litt over middels konsertopplevelse.

Nå har jeg sett Madonna. Jeg kommer neppe til å se henne igjen.

Blogglisten

29 kommentarer:

  1. er ikke dette bare selve essensen av forskjell mellom rock´n roll, rotekte artisteri og oppstyltet popmusikk? Si ja... :o)

    SvarSlett
  2. Har vi sett samme konserten? Synes den var helt fantastisk jeg... Og at Madonna taklet været veldig bra. Best var det når hun ropte "stop that fucking rain", og det faktisk stoppet....

    SvarSlett
  3. "You better be good, I'm risking my life out here!".... Jo takk, jeg betalte 800 spenn for å se på en storskjerm, høre på singback og i tillegg være gjennomvåt etter 30 min..... MADONNA: You better be good!!!

    Er skuffet!

    SvarSlett
  4. Synes konserten var fantastisk. Superfornøyd.

    SvarSlett
  5. Seriøst! Syns hun var flink jeg. Ikke rart man blir forbanna når man ikke kan ta dansen helt ut for publikum, jeg skjønner at hun var grinete i dette tragiske Norge klima. Hvem faen er ikke det.

    SvarSlett
  6. I´m risking my life our here, var jo en morsomhet da... Jeg syntes hun gjorde et veldig bra show jeg... sto ganske nærme scenen, golden circle... og jeg følte hun hadde det morsomt på scenen der... en av danserne skled og datt forresten, så det er faktisk ikke helt usant at de risikerer liv og lemmer... Det er jo show hun kjører, de som digger Madonna, digger ikke Madonna nødvendigvis for stemmen... men for masse kul fengende dansemusikk, og at dama er rå som f... jeg danset og rocka under hele konserten, stort sett... så jeg var veldig fornøyd:))

    SvarSlett
  7. Det er vel litt en sånn ting som blir det man gjør det til selv.
    Jeg jobbet selv bak scenen med å rigge opp tidligere i dag. Madonna framstod som veldig negativ og sutrette bak scenen. Hun kjeftet og klagde kjempe masse på de stakkars danserne sine. hun sa at hun de var de dårligste danserne hun hadde sammarbeidet med før.
    Hun var jo sikkert bare stressa da men.. det går jo ann å tenke litt på hvordan man oppføre seg syns da jeg :P

    SvarSlett
  8. Var også på konserten. Oppfattet ikke at hun var grinete på grunn av været, men at hun på en klønete måte fortalte at hun brydde seg om fansen og stilte opp tross en farefull glatt scene. Dessuten inneholdt det heseblesende showet mye bra. Når det gjelder dansing og sceneshow var dette av et kaliber som man ikke ser noe annet sted med noen artister. Merk dere dette, survete anmeldere, som er så opptatt av marginale sider av konserten at dere ikke får med dere brilliansen som passerer rett foran snørra på dere.

    SvarSlett
  9. Madonna is over and out!

    SvarSlett
  10. haha. janteloven lever i beste velgående. sutrekopp!!

    SvarSlett
  11. Jeg synes konserten var litt over middels. Det ble litt nedtur innimellom pga lavere tempo (og dårligere låter etter min smak) og en litt småsur artist. Som tenkte mest på seg selv.

    Men alt i alt 4 - 5 på terningen.

    SvarSlett
  12. Alle med vett i skallen visste vel at det kom til å bøtte ned, så det var jo bare å kle seg etter forholdene.

    Var det ingen som så det kunstneriske i hennes uttrykk? Alle vet vel at Madonna er mer enn bare sang og dans, hun har et budskap og en kunstnerisk innlevelse.... Men det er vel ikke alle som er oppgående nok til å se det!

    I´m risking my life our here, var bare kjempe artig, kuul kommentar!
    Hvordan kan du si at hun var ei sur gammal kjærring? Kjenner du ikke til Madonna og hennes være måte?

    Du kan være så negativ du bare vil, men jeg hadde en knall opplevelse, været kunne ikke spolere kvelden for meg, har nemmelig lært å kle meg godt.

    Å verdens største kvinnelige artist er MADONNA fortsatt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  13. Konserten var RÆVVA... ingen tvil om det.
    forholdene på Valle Hovin var RÆVVA. Heller ingen tvil om det... i det store og hele: La oss være glad det er over!

    SvarSlett
  14. Og folkens: Når hadde sist en terning 5 øyne??! Skjerpings!!

    SvarSlett
  15. [quote]
    Anonym sa...
    Og folkens: Når hadde sist en terning 5 øyne??! Skjerpings!!
    [/quote]

    Huh?

    SvarSlett
  16. Ehh terningen har vel 6 øyne....
    Men jeg kan vel si at en alt i alt er litt skuffet. Vi stod så lenge at ryggen var helt svingstang, Madonna kom på vel en time senere, jentene ved siden av meg satte seg rett ned og tisset opp til flere ganger under konserten (er det mulig!!), og fyren ved siden av var så full og danset og slo til alle rundt med de veivende armene sine. for ikke å glemme alle de bak som hele tiden presset og presset. Det var først litt etter midtpartiet at jeg dreit i at jeg stod med tiss til anklene, en albue i øyet og følte meg som en vaffel nesten ferdig i jernet. Men det skal sies; jeg kommer alltid til å huske konserten selv om ikke Madonna imponerte all verden.

    SvarSlett
  17. Jeg hadde også trodd jeg var gud om førti tusen hadde stått og tilbedt meg! Hun ga et glimerende show! Meget bra:-) Og som blodfan må jeg si at jeg hadde betalt mer bare for å se henne. Det er jo MADONNA for faen! Og det skal være profesjonelle folk som skal arrangere dette! De kjenner Norge! Det bruker å regne i juli! Det skulle de vært meget godt forberedt på. Flere som tørket scenen. Bedre forberedt slik at det ikke blir sviktende teknikk osv. De kunne bygget taket over scenen lenger ut. De forventer et danseshow. Da kan de ikke ha speilglatte gulv!

    Jeg elsker madonna!

    SvarSlett
  18. Alle de negative kommentarene om konserten og den negative omtalen i avisene etter den første konserten er "typisk norsk". Tenk å klage på en så fantastisk konsert?? Syns det er helt utrolig at det går an! Vi normenn er så utrolig bortskjemte og "mette" at vi gidder snart ikke glede oss over noen ting. Klagekulturen i norge lever i beste velgående ser jeg!

    SvarSlett
  19. Jeg er lykkelig over at madonna kom til norge og tilfredstilte alle fan hun har har, drit å dra dere om har bare møkk å komme med, hadde vel ingenting å gjøre på konserten i utgangspunktet.........
    Jeg digger den dama STORT!

    SvarSlett
  20. Jeg var på konserten i Horsens i 2006. Det var Madonna på topp. Kul, nyskapende, og i supert humør. 85 000 mennesker og fantastisk stemning. Gårsdagens oppvisning på Valle Hovin var bare trist. Greit det regner og at arbeidsforholdene er vanskelige, men ærlig talt. Hun prøvde jo ikke en gang. Skikkleig skuffa!

    SvarSlett
  21. Jeg er helt enig med deg. Er så skuffet over gårsdagens konsert! Har også skrevet noen ord om min opplevelse..

    SvarSlett
  22. Glad jeg var på metallica jeg :P

    SvarSlett
  23. det er jo ikke realistisk å få en stor madonna fan til å slakte en sånn konsert .
    men en som kanskje synes madonna er sånn grei musikk, vil nok heller ha ett mer fornuftig syn på saken,

    er madonna ditt idol så slakter du henne ikke !!!

    SvarSlett
  24. Madonna er en dyktig artist. Om det hun leverte i går (bl.a. pga. regnet) var det beste eller ikke, kan vel diskuteres. Jeg synes det var en fin konsertopplevelse til tross for regnet.

    SvarSlett
  25. En kjempekonsert! Rett og slett. Været er ikke Madonna sin skyld. Det jeg er utrolig irritert over er alle drita fulle folk som kommer kun for å få seg en fest og ikke for å nye konserten. Hadde totalt 8 sanseløst drita mennesker rundt meg som jamra og bar seg fordi ikke alle skrek like høyt som dem! Og så brøyter dem seg vei flere ganger i konserten for å gå på dass (og kjøpe seg mer øl/vin).

    Jeg høres sikkert ut som en grinebiter, men synes bare det er rart folk bare vil huske bruddstykker av at en av verdens største kvinnelige artister besøker Norge...

    SvarSlett
  26. Det siste her er jeg helt enig i. Det blir eget blogginnlegg neste gang. Dritafulle folk i alle aldre som maser og tyter i stykker en konsert. Burde blitt kastet ut. Men konserten var ikke en kjempekonsert. :)

    SvarSlett
  27. For noe syting !!!!
    Hvis det var så forbanna dårlig, kunne du vel gått hjem og latt være å forsure opplevelsen for alle andre.

    SvarSlett
  28. Det var faktisk en danser som sklei og gikk i scenegulvet... Så en viss form for risk for eget liv og helse var det jo... Kjempefornøyd med konserten!! Sto i Golden Circle- området, og så kjempebra!!

    SvarSlett
  29. Jeg syns publikum burde skamme seg. hvordan i alle dager forventer dere at damen skal trøkke til når det står 40.000 mennesker rett opp og ned? Et tammere publikum skal man lete lenge etter. Vi er heldig at hun ikke viste fingeren og gikk av scenen! Madonna er MADONNA!

    SvarSlett