fredag 21. august 2009

Tone irriterer meg noe sinnssykt!

Jeg har brukt fredagskvelden til å følge med på TV 2s Amanda-sendinger fra Haugesund.

Helt grei fredagsunderholdning, men Tone Damli Aaberge irriterer meg noe helt inn i granskauen.

Hva med å være litt ydmyk? Hva med å ligge litt lavt?

Jeg blir irritert av å se henne så fantastisk forelsket og så støttende overfor Aksel Hennie. Spesielt med tanke på at hun var sammen med en annen for ikke veldig lenge siden.

Hun sitter der med tungen halvveis ute, slik hun pleier, og sender flørtende og kåte blikk mot Aksel Hennie så snart hun får sjansen.

Det virker nesten som de har vært sammen i en evighet. Det har de ikke.

Det irriterer meg også, som filmentusiast, at det er hun som stjeler oppslagene på det som skal og bør vøre filmfolkets kveld - som for eksempel avdøde Thomas Nordseth-Tiller.

Jeg har ikke noe i mot henne sånn ellers. Men akkurat i kveld ble det litt mye av alt. Synes jeg.

Kanskje jeg bare er misunnelig? :)

Blogglisten

120 kommentarer:

  1. Dama skriker jo omtrent: "Se meg, Se meg"! og ber så om mer oppmerksomhet ved å saksøke Se og Hør! Har aldri sett maken til PR-kåthet.

    SvarSlett
  2. hehe , å irriter seg er en menneskerett:)

    Missunelig over hennes tunge? tja kanskje vi er det.. *not*

    SvarSlett
  3. Så du tungen halveis ute? Jeg så den i Aksels munn ett par ganger. Hvilken film har hun spilt i igjen? Oj oj, det må stå dårlig til med norsk filmbransje når det er hun som stjeler førstesidene....

    SvarSlett
  4. Laget hun ikke en liten bjeffe lyd og forsøkte å kysse og slikke Aksel i fjeset, live på Waschera nacspiel TV sendingen nå nylig? Jeg er fortsatt i sjokk...

    SvarSlett
  5. Nå må dere slutte.. hva er problemet??

    SvarSlett
  6. Dama er jo bare super barnslig... stakkars lille unge Tone..

    SvarSlett
  7. Synes Max Manus burde fått mere oppmersomhet etter den innsatsen han gjorde for Norge og faktisk det at dem kunne gjøre film av dette!
    Han burde hvert hedret under Amanda Showet!

    SvarSlett
  8. er enig i at hun er litt billig men herregud det er jo bare herlig å se noen som er så forelsket og oppslukt i hverendre...

    SvarSlett
  9. Skjønner ikke hva som er problemet deres. Tone er søt og vakker, hun er leken, ikke barnslig. sikker på at dere er misunnelige :P Hun har all rett til å forsøke å kysse sin kjæreste. Å hvorfor ikke tulle litt, når det endelig er bekreftet at de er sammen? Aksel er råkjekk synes jeg i allefall. De passer godt sammen. Lykke til dere to!

    SvarSlett
  10. Synes det ble for mye av det gode. Lurer på hvordan familien til Max Manus og alle de andre skuespillerne føler det når alle nettaviser og alt fokuserer på Aksel og Tone. Ja, hvilken film har hun spilt i igjen? Og den klininga og tunga ute kunne hun spart seg for i kveld. Den dama gjør alt for pr. Det sies at hun er av det billige slaget, men ikke vet jeg ...

    SvarSlett
  11. Tone er kjempekvalm. Stikker seg fram overalt, og bruker alle anledningar som finst for å kome seg fram. Bra folk gjennomskuar henne.Har aldri sett maken til mediekåt person.

    SvarSlett
  12. Fuckings JANTE......

    SvarSlett
  13. Synes hun burde skjerpet seg litt siden hun er på tv. Dette var jo filmfolka sin kveld.

    21 år og alt hun tenker på er utseendet...
    ja, hun er billig. Tror ikke hun vil vare så lenge i media. De som varer er de som faktisk har litt ydmykhet og som samtidig viser litt takt og tone. Dette ble billig, ikke elegant. Tror hun har ødelagt mye for seg selv. Man kan være forelsket selv om man ikke slikker dem er sammen med...

    SvarSlett
  14. Heia Norge, Janteloven lenge leve!

    SvarSlett
  15. INT. ET STED PÅ FROGNER
    Tone: Du, Aksel? Jeg holder meg hjemme i kveld jeg. Det er jo tross alt din og Max Manus sin kveld.

    Aksel: Jammen...det er jo BEKREFTET. Vi kan kline så mye vi vil uten at kongehuset reagerer.

    Tone: Du har rett! Vi drar, så får vi flere oppslag både i Se og Hør, VG og Dagbladet. Kanskje jeg selger flere av de den der dårlige platen jeg mekket sammen den helgen.

    SvarSlett
  16. Helt enig. Tone er billig. Kunne holde inne tungen sin i kveld iallefall.

    SvarSlett
  17. Hipp hurra for janteloven!

    SvarSlett
  18. Idiotiske kommentarer! Aksel var like oppslukt som Tone. Herlig å se at de viser følelsene sine!

    SvarSlett
  19. Herreguuuuuuuuud, for noen idiotiske kommentarer, ja... hipp hurra for jante....

    SvarSlett
  20. Tone er KJEMPESØT ! ! Bare misunnelse...

    SvarSlett
  21. herregud de er da bare søte

    SvarSlett
  22. Tror ikke vi snakker om jantelov. Det heter visst "overkill" for å bruke ett gammelt uttrykk.

    SvarSlett
  23. Dere er så opptatt av andre. Og misunnelig. Håper de har det kjempetopp. :-)

    SvarSlett
  24. Tone er kjemesøt, ikke til å undre seg over at Aksel er forelsket. Det er jo ikke Tone og Aksel sin skyld at journalistene zomer dem inn ustanselig. Det er jo media som skaper folks roller. Nå prøver de å være imøtekommende og åpne om sitt forhold, og da brettes det nødvendigvis ut og får mye fokus.
    La dem få være forelsket og tiltrekkende!
    Til dere som har problemer med kjendiser som stikker seg frem; det går sikkert en episode av Derrick på nrk 2;)

    SvarSlett
  25. Selv om dama kanskje er glad i rampelyst, så skjønner jeg ikke at folk bruker tid på å irritere seg over henne. Ignorer alt som har med henne i media, så enkelt er det.

    SvarSlett
  26. Tone er utrolig pr-kåt. Hun kunne i det minste dempe seg, dette var ikke hennes kveld!
    Hun er søt og pen og burde få råd om hvordan man kler seg. Flere ganger velger hun kjoler som er mest dominerende oventil. Hun er såpass smal over hoftene at disse kjolene får henne til å virke bredskuldret. Hun gjør også klokt i å stikke seg fram nå, siden blir det verre. Hun overlever neppe som sangartist etter hvert som årene går.

    Jøss

    SvarSlett
  27. Tone er utrolig mediekåt, det er vel alle enig i. Har ikke noe med jantelov å gjøre det.

    SvarSlett
  28. Tone,Aksel,misunnelse,det har ingen ting med janteloven og gjøre.Tone skulle ha holdt tunga inne,att hun er skikkelig PR kåt er det ingen tvil om,det finnes en strategi i alle forhold.Nå har Tone fått beina innenfor film bransjen,dette var sikkert målet.Slikking kan gjerne gjøres uten for kameraet.En annen strategi for og få PR og berømmelse er Mette Marit,som sørgetfor via sin venn Morten Andreassen som igjen er venn av Håkon Magnus,og utvide,og bli gift med Håkon Magnus,enslige hip hopp moren fra Kristiansand.Alle forhold blir mer utnyttet,så lenge det er godbiter og hente for seg og sitt ego.

    SvarSlett
  29. Ka er det her for ein jenteblog? Rosa og søtt, misunnelig og åhh, åhh...håper ditt og håper datt, følelser,følelser og følelser. BAH! Kan bekrefte at jenta ikkje er billig, berre ung. Ho kjem til å holde ut lenge, så venn dåke til ho. ;)

    SvarSlett
  30. De er jo bare skjønne da!! LITT misunnelse ute å går her skjønner jeg!! =)

    SvarSlett
  31. Tone damli aaberge er en wannabe fjortis berte,kjent for idol,skal vi danse og forhold til gud og hvermann...pen er hun,men det er det mange andre som er i dette landet og..er pisslei henne,håper media omsider tar tegninga og skjønner at denne kjerringa erBIG TIME OVEREKSPONERT OG SLUTTER Å TA BILDER OG SKRIVE OM HENNE!!! mistenker at det er mannlige overkåte journalister som holder liv i henne i media,de greier bare ikke holde seg unna,virker det som! skal ikke disse gi oss det vi vil ha??? vi vil ikke ha Tone,det burde de ha fått rikelig med signal på nå!
    men dde tenker nok mest på hva de selv vil ha,og prøver å innbille oss andre,til å tro at vi ønsker det samme!
    Not in this lifetime!!! forbannede sensajonshungrige,overkåte,late,uinteresserte jounnalister!!

    SvarSlett
  32. Dette varer ikke lenge uansett, la jetsett paret kose seg så lenge de kan.
    MAX MANUS er Noregs største film ever, og ikke minst då er han norgest STØRSTE helt gjennom tidene... ingen over ingen ved siden. Max RIP

    SvarSlett
  33. hehe, enig! Sier vell egentlig litt om denne aksel hennie også... synes forøvrig han er som mange andre toutrykks norske skuespillere.. men men Norge er et lite lite lite land.. hipp hipp hurra for hennie, han har jo bare sykt bra orforråd, det er bare det sykeste, kuleste jeg har hørt fra en trettenåring med sukkerkick.. og nå ogse en matchende kjæreste.. gratulerer

    SvarSlett
  34. Ingen misunnelse, nei. Axel Hennie er vel ikke akkurat en type jeg ville ha falt for, men mulig er han grei. Tone er ung og naiv. Så derfor oppfører hun seg som om hele Norge ønsker å se henne. Mange godt voksne folk har ikke engang hørt om henne,

    SvarSlett
  35. Hva har hun gjort..?Hun sitter stille på stolen og stråler av forelskelse..Jenta er fantastisk vakker, sjarmerende,virker morsom,oppegående,og ja,hun synger som en engel,hun har alt,og nå også Aksel hennie,som jeg har vært forelsket i siden jeg så ham for endel år siden,ung og ganske ukjent på Fredrik Skavlan..Om jeg er sjalu,gjett om..Men om jeg skjønner Aksel, you bet, han er heldig,for Tone Damli Aaberge er vakker..og jeg tipper at hun ikke bare er det utenpå..Gratulerer til dem begge..:0))og til oss andre, la oss misunne dem stille inne i oss..;0))

    SvarSlett
  36. DETTE VISER HVILKEN GOLDIGGER TONE ER!Fatter ikke at en så pen jente som tone gidder å være sammen en så stygg og ekkel person som axel hennie!?!han ser jo faktisk mongoloid ut!...det må jo bare bety en ting,og det er at dama er en skikkelig goldigger,veldig naiv og ekstremt dum i huet!hadde tone vært smart hadde ho visst at ho kunne fått noe bedre enn det,både utseendemessig og posisjonsmessig! Dette forholdet kommer uansett ikke til å holde,og det kommer en dag da tone angrer og skjønner hvor jævelig mye ho har dreti seg ut!axel er IKKE kjekk for fem flate øre!dessuten er han whannabe!men på den annen side...det er jo ho også!så versegod,bare drit dere loddrett ut,begge to!jeg misunner ingen av dem!ha ha ha

    SvarSlett
  37. Syns det er irriterende å alltids få slengt i trynet at man er misunnelig så fort man ikke digger en person. Har ikke noe med misunnelse å gjøre i det hele. Tone har en flott stemme og ett nydelig utseende, og jeg er fornøgd som jeg er! Må likevel få være mulighet for å si at det kan bli litt mye tone i blant.

    SvarSlett
  38. Tone er dritfin, noe av det penere som har vært av norske "kjendiser" siste 10 årene iallefall.
    Men er hun som hun virker på alle intervjuer, hadde jeg maks klart 10 minutter i hennes selskap, om det ikke hadde vært sjans for å knalle henne.
    Haha, tror du Hennie er sammen med henne for intellektet?? Hun er som alle andre 21-åringer: barnslig og selvopptatt.

    Det forholdet der varer ikke lenge.

    SvarSlett
  39. jada tone er dritfin,BORTSETT fra coctailpølsene hun har til hender....måtte gni meg i øynene og trekke litt på smilebåndet da jeg så et bilde av de groteske klubbene hun har til hender...(ugh)var en klokkereklame for mango...minnet meg forresten om seinfeldt episoden om dama med "manhands" he he he
    dessuten virker hun fjollete,selvopptatt og teit.hun prøver å virke sjarmerende og kvikk men får det altså ikke til.resultatet blir isteden et keitete potitttryneuttrykk!

    SvarSlett
  40. Hvorfor skriker noen her om janteloven?
    Det må da være mulig å ha meninger mot noe uten man skal bli beskyldt for å være i besittelse av janteloven. Dessuten bruker man et for å utøve en hersketeknikk.

    Jeg synes media burde bruke litt vett her. Men de er dessverre sykelig opptatt av Tone og hun stakkar har fått så mye oppmerksomhet at hun tror hun er kongelig.
    Jeg synes hele greia er pinlig. Mest fra media sin side. Hun er bare en ungjente som har bestemt seg for å bli kjendis nr 1 og fremgangsmåten hennes har funket. Det er bare det at hun er oppbrukt. Iallefall for oss med andre interesser enn Tone.
    Hvorfor er hun egentlig kjendis og får mer omtale enn noe annet norsk menneske? Fordi hun er flink å synge eller fordi hun er pen...eller?

    Flaut av norske journalister.


    P.S. Noen skriver at Hennie er kjekk....jeg synes han ser ut som en spurv.
    Er jeg rammet av janteloven da?

    SvarSlett
  41. Synes det lukter mye misunnelse både fra blogger og mange av kommentatorene her. Tone Damli Aaberge er en flott jente, med mye sjarm og god utstråling!

    All honnør til alle bak Max Manus filmen og ikke minst Thomas Nordseth-Tiller for ett fantastisk manus og en alldeles strålende film! Tusen Takk!

    Igjen, legg av dere misunnelsen ovenfor Tone Damli Aaberge. Typisk norsk å synes at andre er "teite" pga tunge (les: utseende)...

    SvarSlett
  42. helt enig med deg. hun ser kåt ut hele tiden.hvor går grense egentlig?hun var sammen med en man for 2-3 m. siden og nå ved siden av annen. hva med tenke pause? det blir litt for mye av henne:-(

    SvarSlett
  43. Unskyld, hvor gammel er dere egentlig...

    Dette er janteloven på sitt værste..

    SvarSlett
  44. Jeg fatter ikke at dere bryr dere. Fikk med meg først nå dette med henne og Aksel H. Litt vanskelig å unngå når det er smurt ut over alle nettavisene, men før det - ikke noe problem.

    SvarSlett
  45. Merkelig at ingen nevner alder her, det er jo bare latterlig at ei så pen ung jente velger en mindre pen eldre mann, haha. Men; status, berømmelse penger; golddigger... Hennie mister mye av troverdigheten som en smart oppegående mann, dette burde han gjennomskuet. Hadde han vært en ukjent vanlig fyr ville Tone ha ledd av ham og kalt ham pedo. Skal lure på hvilke dype samtaler han få med en så ung jente? De kuleste nye ringetoner og Hotel Cæsar? Haha, latterlig.

    SvarSlett
  46. Tone er kjempepen og mye bedre til å synge enn hun som dengang vant idol. Hun kler seg som enhver annen 21-åring som har kropp og penger til det. Og det er faktisk medienes skyld at hun blir så eksponert som hun gjør. Hvorfor zoomer kamera inn på henne når aksel henie står på podiet og snakker? Hun var også sammen med en fyr som var endel eldre enn seg tidliger. Kanskje hun er mer voksen enn det som kommer frem i mediene? Det er tull å snakke negativt om noen bare med å "kjenne" dem via mediene.

    SvarSlett
  47. Jantelov!

    Mediefokuseringen på Tone skyldes media selv, ikke henne. Selvfølgelig bruker hun anledningen til å profilere seg selv når de gir henne muligheten.

    Hva hadde dere gjort? Dere som er så beskjedne og avmålte hele tiden?

    Tone har suksess, derfor er dere misunnelige. Regner med at få av dere kritikere har suksess selv.

    SvarSlett
  48. Tone er kjempevakker, ingen tvil.. men ovenpå JA! reagerte faktisk selv igår.. forelska eller ikke forelska, noe heter beherskelse, går jo ant å være litt dannet!

    SvarSlett
  49. det er greit nok at de er forelsket, å være forelsket er en fin ting. problemet er bare at tone banga aksel når hun var sammen med simen, derfor ble det slutt.. derfor har de ventet med å offentliggjøre det. nå blir jeg sikkert anklaget for å være misunnelig, det er jeg ikke. jeg har en venn som kjenner henne. jeg vet mer om henne jeg, men det tar jeg ikke her. alt jeg kan si er at tone fremstår som en litt mer plettfri person enn hun er.

    SvarSlett
  50. Jeg syntes Tone er en veldig søt jente, og Aksel Hennie utrolig kjekk- så de passer jo sammen! Og jeg kan gladelig innrømme at jeg er misunnelig på Tone som har funnet seg en slik mann...

    Men å offentliggjøre et forhold som om de er kongelige eller et Holywood-par syntes jeg er merkelig! Særlig etter Tones anfall av klaustrofobi overfor Se&Hørs fotografer...

    På et så "fint" show som Amanda-prisen, så går det ann og beherske seg litt... trenger ikke ha tungen ute til enhver tid vet du Tone! Det er kjempedeilig og være forelsket, og husker med gru min første kjæreste da jeg var 14, og vi sto i rulletrappen på Oslo City og råklinte--- jeg er ikke stolt av det i dag, men det er tross alt 11 år siden... ville ikke gjort det da jeg var 21 heller... Grow up Tone- selvom du har en eldre kjæreste hjelper ikke det på oppførselsen!

    SvarSlett
  51. Denne fyren er ikke akkurat et fruktfat, så dette er nok et PR-opplegg fra Tone for å fortsatt komme i avisene/TV med å snylte på populariteten til en skuespiller som har spilt sitt livs rolle!

    SvarSlett
  52. Herregud kor barnslege dokke er! La no jenta vere i fred og slutt med å skrive drit om ho. Så lenge ho ikkje har gjort dokke noko personleg så skjønnar eg ikkje vitsen med å vere så barnslege og teite.

    SvarSlett
  53. Jeg er også mektig lei Tone. Fordi hun er ingen. Hun var på Idol, Danse og gav ut ei plate som floppet. Men hun ER ingen. Null kommersiell verdi. Men hun er pen og fin (bortsett fra puppene) og dette selger. Lurer på hvor mange menn som har begynt å kjøpe Se&Hør til kjerringa så de kan sitte på dass å runke etter leggen til Tone.

    Tone er strateg. Hun dumpet typen sin i Sogndal da hun forstod det var edelt metall i Oslos finere strøk. Og her holder det ikke med baller av stål. Nei, de skal være av gull. Helst platina. Simen var ikke en kjedelig skatefyr på gata. Han har et kontaktnett og hel- og halvkjendisvenner, deriblant Axel Hennie. Axel som menn flest tenker med feil hode når ei stram reim byr tatta si frem og vips så har vi et nytt superpar. Jeg tror Tone vil til topps. Stoltenberg neste. Enda eldre, enda fler venner, enda mer makt og enda mer uspiselig.

    For min del håper jeg inderlig at Tone er en visnende rose. Om hun blir en ny Bettan eller Hanne Krogh flytter jeg utenlands.

    SvarSlett
  54. plata floppet ikke, hun selger bra, og synger bra. herregud selv om ikke det passer deg og din musikksmak betyr det for faen ikke at den floppet. viss dere skal hisse dere over noen, hva med pia haraldsen? HUN er ingen. tone er artist. og forbannet pen, sinnsykt pen, og et morsomt og underholdende intervjuobjekt, derfor er hun mye i media! jeg blir så jævli kvalm av folk som dere som rakker ned på ei talentfull jente bare fordi hun er penere enn hva noen av dere NOENGANG kommer til å bli. så sitt der dere, med feite lår, strekkmerker og dobbelthaker og diss ei søt, ung jente uten noen som helst grunn. hvis det får deg til å føle deg bedre.

    SvarSlett
  55. Jeg gadd ikke lese alle kommentare for de fleste de sier det samme.. blir litt sjokkert over at det finnes så mange som uttaler seg om de to med så lite gjennomtenking av det de skriver..Billig..for hva da: å kysse kjæresten sin? PR kåt: skriv klagebrev til VG og Se og Hør, si at dere som lesere vil lese om noen andre.. Mye som blir skrevet henne: LOL..hvor mange sider har dere kritikere skrevet om henne på denne bloggen.. Dersom noen roper til dere..roper dere ikke tilbake. Noen roper. Du roper: slutt..Hva med å være forandringen dere vil se.

    Hvis dere vil lese mer om noen andre..skriv om de i blogger. Snu fokuset

    SvarSlett
  56. syns de er søte sammen, og de som sier at de ikke skjønner hvorfor hun er sammen med han, fyren er jo dritkul!! og sjarmerende. man kunne jo se hvor moro de hadde det i hverandres selskap i går. men det jeg ikke liker er at tone skal ta oppmerksomheten vekk fra de som vant i går, de som er selve amanda. de som gjør at vi trekker til kinosalene. det var ingen andre kjærester der som skulle sleike typen sin oppetter kinnet. det går ann å beherske seg litt, og heller si: jeg er her som hans følge i dag, dette er hans kveld, og ikke minst thomas sin kveld. men ydmykhet har vel aldri vært tone sin sterke side

    SvarSlett
  57. For ei suppa......At dokk gidde....

    SvarSlett
  58. Forstår ikkje kva folk har i mot tone!
    ho har en veeldig bra cd,pent utsjånad og veeldi kjekk kjæreste!
    Tone er utruleg flink å snakke i interjuv,aldri kjedelig å høre på ho.
    Om dere har so sisjukt i mot ho,kan ikkje dokke skifte kanal? eller hoppe over alt som står om ho på nette, DU treng ikkje sjå ALT som blir lagt ut på nett.. Men,sidan dere tydeligvis har fult med på tunga til tone,så seier det seg vel sjølv at dere synst det er kjekt å følge med på kva ho gjær!..Slutt å være så sinsjukt misunneli!.. Tone har kapra en kjekk kjekk skuespiller, gratulerer til ho:D

    SvarSlett
  59. sier bare JANTELOVEN og nordmenn

    SvarSlett
  60. Det er ingen tvil om at dama har noe ved seg som engasjerer folk, til dere som ikke klarer jenta sier jeg bare at hadde dere truffet dama så hadde dere forstatt hvorfor hu er så "pop" Tipper de fleste hadde mistet munn og mæle da hu utstråler noe som er sjeldent i norsk sammenheng.

    SvarSlett
  61. Jeg satt igjen med akkurat samme følelse som under Grand Prix og Synnøve Svabø som ødela en hel del.. Koselig at de har funnet kjærligheten, men det ble litt for mye av det gode for min del. Hadde mye heller sett at de intervjuet noen andre prisvinnere og filmfolk i stede. Er man interessert i å se dem kan man vel kjøpe vg dagen etter..

    SvarSlett
  62. Tone er vel det man kan kalle en "klatremus".
    Hvor høyt kommer hun til å klatre? Neste gang kanskje en kjent politiker eller en pengesterk investor? Det er bare å klatre videre det Tone, du har sikkert ikke nådd toppen.

    SvarSlett
  63. Dette viser vel egentlig bare hvor langt denne jenta er villig til å gå for å mele sin egen kake! Synd det ble mer fokus på de 2 enn det denne kvelden skulle handle om!
    Og ja det var vel ikke den mest ydmyke siden av Tone vi alle bevitnet..hehe..

    Men det er rart dere kaller dette jantelov?
    En kjendis hadde ikke vært kjendis uten alle engasjerte fans og ikke fans!!! Vi er jo ikke blinde!
    Jada jenta er nyyydelig! men det er da ikke det folk reagerer på her heller? Det handler om å vise respekt og ydmykhet for hverandres yrker og ha litt integritet! Thats it! Slapp av!

    Hyggelig å høre at hun har fans og uten dere hadde hun ikke vært til i media....MEN da må dere tåle at andre har andre meninger også.
    Alle kan ikke være enige!
    Og Tone MÅ tåle det...sånn er det å være "kjendis" ! Det er hennes store drøm og ønske så VÆR SÅ GOD TONE;)

    SvarSlett
  64. Alle tiltrekkes mot det vakre, og ja Tone er vakker. Har noen av dere noen gang hatt fotografer trøende i hælene på dere til en hver tid? Vi har alle vært unge og "dumme". Jenta trenger bare å finne ut at hun ikke behøver å spille på utseende for å bli likt. De fleste vakre damer blir ikke tatt seriøst, fordi alle andre mistenker dem for å ikke ha noe i hodet. Dermed er det vanskelig å bryte ut av mønsteret som samfunnet har pålagt deg. La jenta få utvikle seg, kanskje blir hun ikke en superstjerne, men ho er ei jente med tæl!

    SvarSlett
  65. OG HVA HADDE DET MED SAKEN Å GJØRE??
    Om jenta hat tæl eller ikke?! og hvor vakker hun er eller ikke?
    Uff da!
    Ikke helt forstått kjernen i hvorfor folk reagerer nei?
    Dette handler om en av de største film kveldene i Norsk historie!!! La det være det og ikke noe annet...eller en parringsdans!!!

    SvarSlett
  66. så ikke bruk Amanda på å vokse og bli bedre og utvikle seg på da! Dette er en kveld for andre!!

    SvarSlett
  67. De to kunne vel ikke ha gjort det bedre.
    De fikk den oppmerksomheten de begge ville ha. Jeg synes det er ganske dårlig gjort at de brukte denne kvelden til sin store opptreden. Viser at begge ikke tar stort hensyn til andre.

    SvarSlett
  68. Media og fans må da gjerne digge Tone men ikke prakk det på oss andre som gjerne ville bruke kvelden til å hedre andre storheter og som virkelig har jobbet hardt innen film!

    Hele kvelden handlet jo nærmest om å fokusere på hvordan de reagerte på en hver pris og hva de gjorde sammen fremfor de det handlet om..
    Var ikke derfor jeg så på og jeg skjønner at folk resgerer på det når det ikke handler om pop og Tone i utgangspunktet

    SvarSlett
  69. Jeg er helt enig i det dere sier, at det ikke passet seg på en Amanda utdeling. Men, nå har denne diskusjonstråden gått over til å dreie seg om Tone. Så mitt svar var til de som har brukt diskusjonen til å rakke ned på utseende og kvaliteter til personer de ikke kjenner, i stedet for å arrestere media for det de har produsert. De som virkelig fortjente heder og ære, var familien Manus. Skuespillerne gjorde en god innsats, men det kunne de ikke gjort uten å få servert en god historie.

    SvarSlett
  70. Kanskje blir man slik av å slutte på skolen i ung alder og bli kjendis? Det blir lite innhold og mye selvopptatthet fra Tones side. Hadde jeg vært hennes rådgiver, tror jeg at jeg ville gitt noen råd:

    Ikke fjolle og være fjortis
    Ikke stikke tunga ut
    Ikke fokusere på baken min
    Dempe seg litt når man er med andre
    Ikke tenke at jeg er verdens viktigste (det skinner gjennom)
    Ta utdannelse
    Finne en på hennes egen alder. 10 - 15 års forskjell er mye.
    Ta sangtimer (hørte henne live og det var ikke bra sangprestasjon)

    SvarSlett
  71. Og der kom vi inn på utseende hennes igjen ja! hehe... klarer ikke la være nei?
    LES OVERSKRIFTEN!
    handler ikke om skjønnhet dette...
    handler om respekt!
    det er bare tillhengerne som snakker om skjønnheten og at andre er såå misunderlige så fort de sier noe negativt om oppførsel!
    ikke rakket ned på skjønnheten hennes i denne sammenhengen.

    SvarSlett
  72. At de fleste kjendiser er narsisster og egoister er vel ikke noe nytt. .

    SvarSlett
  73. "At de fleste kjendiser er narsisster og egoister er vel ikke noe nytt. ."

    Svar: Og poenget er?

    De fleste "ekte" kjendiser klarer da vel å vise en viss respekt for andre fordet?

    SvarSlett
  74. Herrgud da folk, hvor gamle er dere egentlig?? Dere gjør jo det samme som media gjør, lar alt dreie seg om tone!! Hvorfor ikke diskutere medias rolle i det her, skuespeller prestasjoner og manusforfattere hvis dere er så forbanna opptatt av at Tone ødela kvelden for dere. Ta skjeen i egen hånd folkens. Lev livet og ha det gøy!!

    SvarSlett
  75. Ta heller en kniv og gaffel! hehe..
    Alderdom er vel litt usakelig i denne sammenheng!
    Denne diskusjonen har jo en stooor overskrift som den har handlet om hele veien!
    Må følge med her da!

    SvarSlett
  76. Hehe..Ja, overskriften er : Tone irriterer meg noe grusomt" eller lign. Det kommer fra noen som ønsket fokus på det Amanda prisen egentlig handlet om. Og som nå er med på å hause opp Tone til å bli det viktigste på den kvelden. Tror jeg har fulgt med ganske godt hva som foregår...de som hater at kjendiser som tone stjeler oppmerksomheten fra de det virkelig gjelder, må kanskje slutte å gi dem oppmerksomhet selv?

    Ps. kniv og gaffel er nok best..så man får med seg alt...

    SvarSlett
  77. Er det mulig.. takk og lov for at ikke alle har samme smak når det kommer til jenter, gutter, musikk o.l.. tenk hvor kjedelig verden hadde blitt da! Så la det være vel! Noen syns Aksel Hennie er kjekk, andre ikke, noen liker Tone, andre ikke. Let it go already...

    SvarSlett
  78. Ja nettopp ! hehe... tror nok ikke en liten blogg gir sååå mye oppmerksomhet at det gjør noe!:) La folk få ut frustrasjonen hvis de trenger det da..
    Hvorfor ble AMANDA kvelden ødelagt? hvorfor skal folk da skrive om alt det, det ikke handlet om? det handlet jo bare om de 2;)

    Hvorfor skriver du her da?

    SvarSlett
  79. Jeg skriver her fordi jeg elsker kjendis-sladder ;-) Og synes Amanda forestillingen var flott. spsielt da Thomas Nordseth-Tiller fikk sin pris. Jeg la også merke til tone og ELSKER å diskutere. så når trådstarter riser sin egen bak, må jeg jo si at det er fornøyelig å kommentere ;-) De små gleder, vet du..

    SvarSlett
  80. Hva er en kjendis?
    “Kjendiser er ikke hva det en gang var. I dag er kjente mennesker faktisk talt rene forbruksvaren. Noen av dagens kjendiser husker vi i femten minutter, slik som de første Big Brother-deltakerne. Andre huskes lenger fordi de er dyktige og gjør noe nytt - slik som idrettsstjerner og artister”. ifølge reklameleder Kjetil Try.

    I hvilken kategori passer Tone Damli Aaberge mon tro?

    SvarSlett
  81. eller riser Tones bak ;)
    Lykke til med diskusjonene til deg!
    Gleder meg til neste Amanda.
    Bye

    SvarSlett
  82. tone er litt som Paris hilton...alle husker henne, snakker om henne og lurer på hvorfor hun ble kjent.

    SvarSlett
  83. aaallright! hehe dette blir bare bedre og bedre... tone og paris ja! lykke til i disk. folkens;)

    SvarSlett
  84. du er her enda ja, liker nok å diskutere du og, tipper jeg ;-)

    SvarSlett
  85. Tone er en idiot. Her har nettopp slått opp med gamlekjæresten(som selvsagt var kjendis), og nå blir hun sammen med annen kjendis(som kanskje er enda litt mer kjent). Dette er ikke kjærlighet, men oppmerksom. For det er det hun elsker. Det fallende bevis er selvsagt Aksel Hennie. Uten tvil norges styggeste mann. Ble flintskallet i 18-års alderen, og ser ut som han er sterkt rammet av donwnssyndrom. Jaja, la kjendisene styre på i sine bobleverdener.

    SvarSlett
  86. ;)hell yeah! kan vi ikke diskutere pamela, triana og alylar også da så har vi dekket alles behov? haha

    SvarSlett
  87. Da var den eneste som var morsom å diskutere med logget av, lett å kjenne igjen på ordspråk og tegn. Artig, takk for praten. Thank U and Godbye :D

    SvarSlett
  88. nææh, dem er ikke så morsomme ;-)

    SvarSlett
  89. put ure hands in the air! shake it like u just dont care!

    SvarSlett
  90. Jeg kan godt bli litt til så du har litt underholdning? hehe..
    liker det jeg!
    men må snart ta alvor i kniv og gaffel teorien så ikke konsentrasjonen minsker:)

    SvarSlett
  91. Ja, uten mat og drikke duger helten/heltinnen ikke ;-) Ha en fin lørdag :D

    SvarSlett
  92. hirr hirr... u too baby ! u too
    men er fremdeles irritert over at de 2 stjal showet! hehe

    SvarSlett
  93. ihvertfall Tone! ... mas mas

    SvarSlett
  94. Litt middag roer nok sjela ;-)

    SvarSlett
  95. Will see...
    Tone ut! Du inn!

    SvarSlett
  96. haha...da ser det ut som de andre ga opp! me like... sånn er det desverre når ordene tar slutt og tastaturet er slitt..

    Neste Amanda! ingen Tone til stedet hvis hun da ikke har blitt sammen med Giske..
    Eller en av de eldre skuespillerne..
    Norges svar på Anna Nicole.. hirr hirr

    SvarSlett
  97. Uff, skjønner ikke at journalistene gidder skrive mer om dette fjolset fra Sogndal. Er luta lei av hennes PR-kåthet, dama har jo ingenting under topplokket. Om 2 - 3 mnd. er det neste kjendis i 30-40 åra som står for tur. Så gjør dere klar gutter!

    SvarSlett
  98. Tone og Aksel kan date hvem faen de vil for min del, men når Max Manus vant de forskjellige prisene ville jeg gjerne sett mer av reaksjonene til skuespillerne og crewet enn Tone Tone Tone. Du har Nicolai ved siden av Aksel og Agnes der igjen, men når, enten var det når Aksel vant pris eller filmen, så filma de hele tia Tone! Greit av og til, men er faen meg mer interessert å se SKUESPILLERNES/CREWETS reaksjon når filmen dems vinner no! Herregud!

    Det der var så pokker meg planlagt at det var synd. Jaja. Men ellers er jeg kjempe glad Max Manus vant 7 priser!

    SvarSlett
  99. KAN IKKE ALLE SOM ER LEI AV TONE BARE SLUTTE Å GÅ INN PÅ ARTIKLENE OM HENNE!??! Og dere naive og dumme tosker av noen nordmenn som syter på janteloven hele tiden, les: Det er ikke snakk om jantelov, tro meg, folk slenger dritt om henne i det virkelige liv også og da mener jeg spesielt gutter(!) Merk mine ord. Folk er lei av henne, folk blir kvalm av henne og noen kan faktisk ikke fordra henne, og dette er ikke pga det media skriver, men hvordan hun er i virkeligheten. Rykter om at hun har divanykker - ja det stemmer, rykter om henne som LØStøs, oh yes det stemmer bare mer. Nordmenn er bare dumme som ikke ser bak utstråling og sjarmen hennes. Uansett, ikke gidd å bry dere om henne hvis dere er så LEI! I hvert fall ikke sitt bak skjermen og sleng piss for INGEN bryr seg!!! Nå går jeg sikkert mot mine egne ord men who gives a fuck.. Og ikke vær så forbanna trangsynte når det gjelder utseendet hennes, det er utstråling og sjarm som gjør henne så "ekstremt pen", ikke selve ansiktet ettersom sykt, sykt mange jenter fra bare mitt området er mangen hakk penere. I REST MY CASE--- Fylla next, tata Losers

    SvarSlett
  100. Det er ikke langt mellom kjærlighet og hat til dere Tone kritikere. Tenk å la seg irritere så mye Jeg tror nok janteloven stikker dypt i endel av dere. Dere som skriver om at hun er sammen med mange.. Jenta er 21 år.. var lenge sammen med han Simen og før da han fotballspilleren. Hvor mye har hun fått tid til?? Hun er jo så ung. En så vakker jente får mye rykter på seg automatisk Jajaja om hun så har vært utagerende, mange sexpartnere.... så har vi vell alle vært unge SO What
    Dere bør vell egentlig sette et spørsmåltegn på all den driten dere leser i Se & Hør etc. Søppelblader. Dere svelger tydligvis alt helt rått. Har selv vært i det bladet ufrivillig og historien som ble skrevet var noe helt annet enn sanheten.. Så bruk hode på noe som er viktig.. Hvorfor skulle ikke hun være til stede når kjæresten blir nominert?? Axel ville ha henne med og de begge vet hvordan pressen lager styr. Det er da ikke hennes skjyld at pressen skriver mest om de to som kysser. Sier jo mye om pressen.. mye tumprat så kritiser sladrepressen

    SvarSlett
  101. den såkalte utstrålingen til tone er desverre kun et resultat av bekreftelsene hun får/har fått på at hun er pen.hun har ingenting annet å tilby enn et vakkert ytre,som vel og merke ikke er så vakkert likevel når det kommer til stykket.problemet i norge er at man ikke har noe proft aparat for å få frem modeller.norske jenter er meget vakre,men norske modellbyråer/underholdningsindustri er uproft,og gjør ingen god jobb!
    hadde enda denne tone hatt noe å melde,kunne denne freidigheten hennes funket,men det skinner alt for tydelig gjennom at hun er kun ute etter å mjele sin egen kake.og det er ikke særlig sjarmerende.vakre tryner overlever ikke lenge uten noe mere substans!
    bare se på jessica simpson,smellvakker jente,men skjønnheten hennes er overskygget av den tomme hønsehjernen.alt man ser er en dustete jente.et annet eksempel er anna nicole,same story.poenget er at skjønnheten forsvinner etterhvert som innsiden kommer frem og vips så er skjønnheten borte.skremmende fenomen

    SvarSlett
  102. Stakkars Tone. Hun er Norges vakreste kvinne med Norges kuleste dude! Og det skal hun faen meg svi for skjønner jeg. Hvordan vet man at hun ikke har annet å tilby? INGEN her kjenner henne!!!!Stå på Tone! Unner deg alt godt!
    Jante SUUUGER!

    SvarSlett
  103. Jantelov?! Jeg ønsket å se dyktige filmfolk som har jobbet hardt med store prosjekter, istedet for en bjeffende, kåt jentunge. Det må da være lov?

    Dette har ingenting med jante å gjøre. Først vil de anmelde Se og Hør, og klage snikfotografering til PFU, for så like etter gjøre som de gjør.

    Det blir for useriøst, rett og slett...

    SvarSlett
  104. Det er ikke tone sin feil at media velger å fokusere på henne og forholdet. !! Ikke la det gå ut over henne.
    La nå jenta være lykkelig. Herregud!!

    SvarSlett
  105. La oss bare håpe at begge de forelskede leser denne bloggen og lærer litt av hva de fleste har skrevet her.

    SvarSlett
  106. Det har ingenting med jantelov å bli lei av Tone som fronter Se og Hør og andre blader/aviser til stadighet. Jo, hun legger opp til det selv, er pr-kåt til tusen. Det oser innbilskhet av henne, hun er over alt! Det er jo ingen andre som driver på som hun gjør. Hun har gitt ut en middelmådig plate, det eneste hun har bidratt med. Mediadekningen står ikke i forhold til det hun har prestert!

    SvarSlett
  107. TONEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE SUGER!!

    Hun sier de skal gjøre voksen ting? Hva faen som feiler hennes som må komme med slike uttalelser på en amanda premiere som er for Hennie og Co og alle filmentusiaster sin del...??? PR KÅT og stygg som f er hun!!!

    SvarSlett
  108. Du er ikke misunnelig bare fordi du har meninger om henne som ikke er fløffy rosa og gosh positive..
    Denne jenta er Pr kåt så det holder..overrasker meg ikke et dugg om det blir et oppslag om henne bare fordi hun har vært i butikken og kjøpt seg nye sokker...(" se på meg..jeg klarer å handle sokker heeelt aleine..")

    SvarSlett
  109. Alle som slakter Tone er sikkert jævelig stygge, fete og usikre. To unge mennesker som er forelsket er jo bare søtt. Mulig hun får mye oppmersomhet i pressen men hvem sin skyld er det? Folk vil lese om Tone derfor får hun oppmerksomhet fra pressen. Se&Hør selger ektra fordi hun er med i bladet. Kanskje vi bør begynne å lese litt annet enn det som står i aviser og Se & Hør?? Finne en annen hobby enn å mobbe en jente på 21 år??
    Pust ut til dere her.. få dere et rikt liv.

    SvarSlett
  110. Latterig!!!!!! det er pressen som skaper disse rollene. Slutt å døm folk på denne måten!! Hadde dere likt å blitt behandlet slik???? Hvem er voksen her???? Skjerp dere!!!!!!!! Skjemmes over dere. Alle mennesker er forskjellige og det er alltid noen som ikke liker det. Det er dere som er uhøflige og lite dannet med slik oppførsel.

    SvarSlett
  111. Det som virkelig er morsomt i denne saken er at Tone har blitt kjendis pga alle oppslagene i samme ukebladet som hun nå ønsker og saksøke. Hvor ironisk er ikke det? Hva om VF, Dagbladet, Se og Hør, Her og Nå + samtlige nettaviser ikke skrev om Tone lenger, da tror jeg pipen hadde fått en annen låt igjen. Patetisk! Tone har solgt sjela si til Se og Hør + God kveld Norge i form av betalte ferier og andre frynsegoder, men nå har hun ikke bruk for de lenger.

    SvarSlett
  112. Max Manus hadde aldri datet ei så dum tøyte som Tone. Etter utspillet Hennia kom med mot se og hør på amanda håper jeg han også kjører seg spent i hjel en dag.

    SvarSlett
  113. Utspillet til Hennie mot Se og Hør blir direkte latterlig med tanke på at Tone har solgt seg gjentatte ganger til samme ukeblad. Haha.

    SvarSlett
  114. Kanskje hun endelig forstår at hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen, ellers hadde hun vel ikke oppført seg slik.

    SvarSlett
  115. Jeg hater Tone hun var på besøk på min ungdomskole og hun var rett og slett både frekk ekkel og jævlig over høytaleren.

    En ting er hvordan hun er i media men hun er verre privat jeg lover. Jeg hadde ikke orket og engasjere meg hvis ikke.

    Jeg er ikke missunlig eller sjalu på henne heller om jeg først skulle være en annen ville jeg ikke akkuratt vært Tone.

    SvarSlett