lørdag 29. august 2009

Da jeg møtte Jon Skolmen

Lørdag kveld vant Jon Skolmen hedersprisen under «Komprisen» på NRK.

Vel fortjent, uten tvil.

Jeg har vært så heldig å ha snakket med Jon Skolmen ved et par anledninger, og jeg har ingenting annet å si enn at han er en hedersmann.

Vår første samtale, for mange år siden, forløp seg omtrent slik (jeg var på en fest der altså Jon Skolmen også dukket opp):

Jon: - Jaså, er det noe gøy her?

Meg: - Nja, helt greit. Men regner med det tar seg opp nå som du kom.

Jon: - Haha. Ja, det tror jeg også. Du er morsom. Jeg liker deg.

Meg: - Takk, i like måte, du.

Samtalen var altså ikke helt det store. Men han tok seg tid. Han snakket til en vilt fremmed. Og han lo av mine tildels lite humoristiske tilbakemeldinger.

Sånt gjør inntrykk på den gang en ung mann.

Gratulerer med dagen, Jon!

Blogglisten

2 kommentarer:

  1. Dette må ha vært det pinligste TV-programmet EVER! Når den fulle salen ikke ler av vitsene, tiltross for de har fått servert sjampanje er noe skikkelig FEIL! Post-Kirkvaag-generasjonen er i DYP krise mhp humor!!!!!

    SvarSlett
  2. Veeel ,LITT morro var det jo ?
    Likte godt den der parodien over alle revyene som "herjer" i oslo akkurat nå,den med Beranek og han der fyren med de stilige øya..

    SvarSlett