onsdag 7. oktober 2009

Du gjorde helt riktig, Peter Peters!

Peter Peters er nok en ganske så upopulær mann i kveld.

Årsaken er enkel.

Han sendte hjem den fantastisk flinke Elin.

Men jeg er faktisk enig med Peter Peters i den avgjørelsen.

Elin er en utrolig flink artist som skriver fantastiske låter. Jeg er garantert sikker på at vi kommer til å høre mye fra henne i tiden som kommer.

Men hun mangler den berømte x-factoren.

Synes jeg.

Både kjekkasen Tommy, sexy Gabrielle og jentegruppen Shackles har det. Men ikke Elin.

Synd, men sånn er konkurransen. Man må ha hele pakken, og det manglet hun. Dermed kom Rikke videre.

Men igjen vil jeg si at Elin er en helt fantastisk artist. Men Peter Peters måtte ta et beintøft valg, og han gjorde det helt riktig.

Mener jeg.

Mer «X-factor»:

Dette bildet sier det meste
- En ut av kroppen-opplevelse
Jan Fredrik brast i gråt

Blogglisten

56 kommentarer:

  1. Det sto ikke mellom rikke og elin.
    Han valgte gabrielle fremofor elin

    SvarSlett
  2. feil. Elin var den eneste me X-factor sammens med Thomi

    SvarSlett
  3. Alle jeg kjenner- og jeg kjenner mange - hadde Elin som favoritt. Å se videre på programmet nå - vil bare skape irritasjon. Tror "X-faktor" mistet mange seere i kveld

    SvarSlett
  4. Hva er x-factor da??
    Jeg tror Elin er materiale som holder. Hun er lagd av ektehet, ikke sminka og dolla, ikke flørtende eller brusende. Men med en sinnsro og en sårhet som kan knekke selv Mira Craig - typer som Eling går glatt uttapå sånne selvhøytidelige folk.
    Så du tar feil:-)

    SvarSlett
  5. beklager men må nok si meg uenig med deg der.
    men det er smak og behag. Det er mange som vil kjøpe hennes plate fremfor mange av de andre som ble valgt videre.

    SvarSlett
  6. Har holdt på med musikk i 30 år. Elin har en stemme som få kan ta. I Xfaktor er Elin den eneste artist med X stemme. Hva som er grunnen for at Peters tar ho ut, er kun Peters som vet, men her skorter det på kunnskapen. Håper hun kommer inn igjen, dette er SKANDALE for et program som skal vere seriøst. ER det ikke en overdommer som har peiling på musikk og kan gripe inn ???

    SvarSlett
  7. Jeg håper bare Elin har fått vist nok av seg selv, slik at de rette folka i bransjen kan ta henne under sine vinger og sørge for at almenheten kan nyte mer av denne fantastisk flotte stemmen i fremtiden.....

    SvarSlett
  8. og så Peter Peters som har vært så sikker på å "vinne" hele greia?? Han har ikke akkurat gjort den saken lettere for seg selv nå nei. Synd at ikke Jan Fredrik fikk den gruppen, han hadde garantert tatt Elin med videre. Og se på Kurt Nilsen f.eks? Han var vel ikke akkurat noe "idol" i utgangspunktet, slik som dommerene såg for seg hvordan et idol skulle være...

    SvarSlett
  9. Nei her er det så visst om å gjøre å SE spennende ut. Da er det ikke så farlig om en HØRES kjedelig ut. Gidder definitivt ikke se mer på X-faktor heretter. Heldigvis har NRK masse godsaker på fredagen:-)

    SvarSlett
  10. Helt enig med Sladderkongen.
    Elin eier ikke X-faktor, og det må man faktisk ha for å komme videre til teten i programmet X-faktor. Hun er flink til å synge, men jeg kan virkelig ikke se for meg at hun hadde klart presset under direktesendingene. Gi henne et par år og hun kommer sterkere tilbake. :)

    SvarSlett
  11. JAAAAAAAAADUUUUUUUUUUU.... Elin har meir en bare x factor, ho har et ENORMT talent som ingen av de andre deltakerene kan måla seg med, ho har nåke heilt spesielt, da e ekta X FACTOR!!!!!!

    SvarSlett
  12. elin er en ferdig artist. Resten av gjengen må synge "skaffe" låter ved eventuell seier.

    Hvor mange skaffelåter finnes der ute ?

    SvarSlett
  13. Skandale å la peter velge sine favoritter. Seerne burde ha større makt,når det er så få igjen!Få Elin inn igjen!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  14. Elin var Jentenes svar på Kurt Nilsen.. som desverre nå er ute.
    Når jeg ser hva dette engasjerer folk i Landet, så sier dette seg selv.. Her gjorde Peter en utrolig STOR tabbe.

    Det er synd at skjønnhet selger mer enn stemmen i musikkbransjen.

    SvarSlett
  15. Har Peter virkelig ikke skjønt hva folket vil ha. Elin synger meg rett i senk med sin utrolige stemme som har noe HELT uforklarlig spesielt, noe som gir meg frysninger slik at tårene presser seg på. Fatter ikke åssen hun får det til på MEG, som ikke feller en tåre selv i en nær begravelse.

    SvarSlett
  16. Jeg håper tv2 lytter til seerne og ikke lar en amatør sende hjem den beste av alle!!!

    SvarSlett
  17. Peters! dette var feil.. du hørte vel stemmen?
    få ut gabriel og inn med elin!- sånne trenger Norge. ikke bare pyntedukker.
    Tenk ELin, den fineste stemmen. Litt sminke og rette klær. Så skal jeg LOVE AT ELIN BLIR NORGES X-FAKTOR.. få henne inn igjen!!

    SvarSlett
  18. Elin hadde unik stemme, de andre jentene var helt vanlige, synd ikke Jan Fredrik hadde den gruppa for da tror jeg nok Elin hadde gått videre, han har mer peiling på musikk enn Peters!!

    SvarSlett
  19. Hva er x-factor da? For meg er en person med x-factor en person som synger slik at jeg kjenner jeg liker den personen etter 5 sekund ut i låta. X-factor for meg er rett og slett at man kjenner den personen har noe ikke alle andre har.Om det er å være superenergisk og herlig som Mika, om det er å være rolig og synge herlig som Elin eller om det er å utstråle sex la det dampe fra scenen som Shakira.. Ja så er det x-factor. Mange av folka i x-factor synger utrolig bra, men et par av de Peters valgte ga meg ikke akkurat noe spesiell følelse av at de er noe utenom det vanlige. Fra Annkiken

    SvarSlett
  20. Min spontane kommentar når Peters sendte ut Elin var; big mistake!! Er det noen som har X-faktor av alle deltagerne så er det Elin. Big, big mistake!!!

    SvarSlett
  21. X Musikkprodusent...7. oktober 2009 kl. 23:48

    Er vel ikke akkurat sjokker over at Elin ikke gikk videre i X-Factor, til tross for at hun mest sannsynlig hadde det størst talentet og spesielle touchen i stemmen sin blant de gjenværende kandidatene.
    Men sånn er det ofte når bransjen og enkelte figurer som Peter heller lar seg drive av kommersielle preferanser(som ofte blir døgnfluer i musikkbransjen) enn de virkelige talentene.

    Man får for all del håpe at Elin havner i hendene på folk i bransjen som verdsetter talentet og hennes meget spesiell kvaliteter i stemmen, framfor forstå-seg-på'ere som er så hipp at de tror sex appell selger bedre i musikkbransjen.

    SvarSlett
  22. Helt ærlig, så synes jeg ikke hun var så bra. Mange andre som har mye vakrere stemme, jeg tror hun kom videre delvis på grunn av sitt unormale utseende. Dommerne vet hva de snakker om, det gjør ikke de fleste seere.

    SvarSlett
  23. Hvis noen hadde x-faktor så er det Elin. Hva er x-faktor? Hun hadde det spesielle som rørte folk når hun sang. hvis det ikke er x-faktor vet ikke jeg.

    Hun hadde kanskje ikke utseende med seg på samme måte, men det er jo kanskje hennes største styrke. "no more" x-faktor på meg. Terje

    SvarSlett
  24. De som får avtale med Elin, har skutt gullfuglen. Kan bare ikke skjønne at hun ikke kom videre. Det er vel ikke mulig å komme nærmere et mer "uskyldsrent og nakent" talent enn det Elin har, og det må jo være alle managers drøm og jobbe med et slikt talent.... Peters, tabbe de luxe å sende Elin ut.

    SvarSlett
  25. Dette var synd! Heier på Elin, gøy og se på noen som virklig elsker musikken, og ikke bare er med for og deige seg på senen :) utrolig flink dame, som absolutt ikke burde hatt exit enda.

    Lars

    SvarSlett
  26. Hva er x-factoren da? Å være A4? Å være standard? Å se mest mulig perfekt ut? Jeg synes x-factoren burde være noe som skiller seg ut fra mengden. Det var Elin som hadde x-factoren, akkurat som Kurt Nilsen hadde den.

    SvarSlett
  27. Forstår ikke dette hysteriet rundt Elin, synes ikke hun var spesielt flink og ikveld var det hennes tur til å forlate showet.
    Den voldsomme reaksjonen er nok i stor grad basert på sympati pga hennes handikap.

    SvarSlett
  28. Elin synger fint hun, men ganske kjedelig. Kan vel ikke akkurat si hun har x factor da gitt

    SvarSlett
  29. "Den svaksynte 20-åringen"


    HVA I FAEN??? SKAL VI SYNEST SYND PÅ AT HUN IKKE ER HELT "NORMAL" Å SENDE HENNE VIDERE PGA DET????????????

    SvarSlett
  30. Helt enig! Hun hadde bare ikke x-factor.

    Og for å svare på spørsmålet som anonym ovenfor stiller, hva er x-factor.. X-factor er en med selvtillit, en med utstråling. X-factor trenger ikke å ha noe med utseendet å gjøre, men Elin hadde verken god selvtillit, utstråling eller noe spesiellt ved seg- annet enn stemmen. Hun har bare ikke x-factor, og hun har ikke det som skal til for å bli en kjendis.

    Kurt Nilsen er noe helt annet enn Elin, fordi han hadde selvtilliten og utstrålingen!

    SvarSlett
  31. Glad jeg slipper å se hun på tven, men er ikke glad jeg ikke vil høre hun igjen.

    SvarSlett
  32. Syns hun sang greit, men ikke blant de beste. Hvor mange har f.eks slått igjennom på slike tv programmer???Er vel bare Kurt det?? Antagelig var det hennes lykke at hun ikke kom videre. Hvis hun virkelig har "noe" hører vi nok fra henne etterhvert

    SvarSlett
  33. Syns det er en skam at Elin røk ut!
    Blir provosert av sånt! Jeg kommer ikke til å følge med mer på programmet...
    Å jeg blir forbannet på deg som skriver :HVA I FAEN??? SKAL VI SYNEST SYND PÅ AT HUN IKKE ER HELT "NORMAL" Å SENDE HENNE VIDERE PGA DET????????????
    Hvem faen gir deg rett til å si at jenta ikke er normal! Skjerp deg!! Det er en forferdelig stygg kommentar du legger ut der!
    Å til slutt så syns jeg gabrielle har en fryktelig dårlig engelsk utalelse så hun burde absolutt ikke gått videre!

    SvarSlett
  34. Enig med blogger jeg. Elin er flink og synger som en engel, men manglet det "lille ekstra" synes jeg. Det ble fort litt kjedelig å både se og høre på. Tror nok kanskje hun kunne gjort det bedre om hun hadde utfordret seg selv litt?

    Siw

    SvarSlett
  35. Nordmenn elsker outsidere og hadde hun levd opp til forventningene til hvordan en popstjerne både skal se ut og oppføre seg, så hadde hun kanskje ikke kommet så langt som hun gjorde heller? Det gjelder å ha 2 tanker i hodet samtidig og veie disse opp mot hverandre. Men flott stemme, så absolutt...

    SvarSlett
  36. "Og for å svare på spørsmålet som anonym ovenfor stiller, hva er x-factor.. X-factor er en med selvtillit, en med utstråling. X-factor trenger ikke å ha noe med utseendet å gjøre, men Elin hadde verken god selvtillit, utstråling eller noe spesiellt ved seg- annet enn stemmen."

    Til deg som skrev dette;

    For å gjøre èn ting klinkende klart.
    At du som sitter foran tv'en med en pose chips hver fredagskveld kan snakke om selvtillit er jo hoderystende.. Å i det hele tatt melde seg på, og gjennomføre auditionen i X-faktor, krever antakeligvis 100% mer selvtillit enn du har..
    Greit nok at de andre også synger fint, men når hun synger MINIMUM like bra som minst 3 av de 4 som kom videre, og I TILLEGG skriver sanger selv, er det fullstendig hårreisende at ikke et sånt talent går videre med sin udiskutable sjarm og uoriginalitet.
    Sangen som hun fremførte på auditionen skal eg vedde på at satt tårer i øyekroken på 99% av seerne..
    Faktisk en av de mest rørende sanger eg noen gang har hørt.
    Nei, Peters her har du nok tråkket i salaten.

    Yo fra Sotra

    SvarSlett
  37. alle som kommenterer å sier at elin ikke har x-faktor er kun ute etter pr.
    pr-horer, samme som blogger her.

    SvarSlett
  38. Elin er en fantastisk artist... Håper noen fanger opp hennes talent. Noe så flott at hun tør å leve sin drøm ut på denne måten. Å stille seg frivillig til halshugging er tøft gjort av alle som har tæl nok til å ha tro på seg selv.. Vise sin svakhet er den største styrken.
    Ønsker Elin all lykke i fremtiden og håper hun kan lage musikk som selger bedre enn noen døgnfluer. Jeg tror hun kan lage musikk som kan bli værende å spilles utallige ganger uten å gå lei :o))) Stå på :o)))

    At X-faktor er ett spill og et undeholdningsprogram har alle vist hele veien, og noen skal ut hver uke :o)

    SvarSlett
  39. Drit dere ut! Elin var støgg og feit!

    SvarSlett
  40. Elin er slettes ikke støgg og feit!!! Nydelig jente med en utrolig nydelig stemme!!

    SvarSlett
  41. X fakto handler om og ha noe utenom det valige. hvorfor la de orginale gå videre da. Elin har det man kaller en pakke, hun har egen stil, nydelig stemme og fantastisk sanger som er sine egene, og hun er nydelig, hun er ikke en porselens dukke, hun er rett og slette mere vakker en det. hun er ekte og oppriktelig både i væremåte og følelser og alt, Håper x faktor har en overraskelse på lur, Elin kan vi bare ikke miste

    SvarSlett
  42. Var jo synd at Elin røk ut pga. grunn av sitt kjedelige låtvalg?? For hun har jo stemme i massevis! Trøsten får være at Gabrielle ble "oppdaget" av en som ..utrolig nok bor i Norge, og ikke liker svensktoppar.
    Gabrielle er det største R&B-talent JEG har hørt på år og dag. Ble happy da dommeren også innså dette... var redd Peters ikke fikk med seg "nerve & skill" i stemmen og potesialet (fraseringskontroll som de ikke pleier å like så langt nord).

    SvarSlett
  43. Jeg er enig. Fin stemme, men NULL utstråling.

    SvarSlett
  44. Tror ikke du helt forstår hva X-faktor er. Hvis du tar en titt rundt deg, og leser litt om hva folk sier, så er det helt klart at Elin har noe som "treffer" folk. Elin er den eneste alle snakker om, og det er ikke bare pga sangstemmen. For meg har hun noe litt sårbart over seg som er med på å øke troverdigheten når hun synger. Dette, kombinert med en helt spesiell stemme er X-faktor for meg, og tydeligvis også for svært mange andre. Vet ikke om du mener det du skriver, eller om du bare ønsker litt ekstra blest rundt bloggen din...

    SvarSlett
  45. Jeg synes Elin er utrolig dyktig,men om hun hadde x-factor vet jeg ikke,hun er toppers i sin sjangel,men som allsidig sanger er jeg usikker...Men da kan vi jo se på dommer Mira Craig da,hun kan hvertfall ikke synge..Hun har 2-3 album nå og alle låter likt og kjedelig,hun repeterer jo bare sitt eget navn i alle sangene som hun synger..Eneste dommern som har baller er Fredrik Karlsen etter min mening :)

    SvarSlett
  46. hun så nok ikke den komme nei

    SvarSlett
  47. Jeg synes også Elin hadde en nydelig og særegen stemme, med en sarthet en sjelden har sett maken til. Vel og merke hadde hun ikke sin beste performance i går, men synes det er synd at man ikke valgte å ta henne med videre. Hadde det vært opp til meg hadde definitivt Elin vært videre på bekostning av Pernille. Søt 17-åring, for all del, men stemmen var høyst ordinær, hun synger dårlig teknisk sett, mestrer ikke kunsten å synge med variasjon av hode- og brystklang. Hun synger rett og slett for full pinne med høy skingrende stemme hele låta igjennom.. Nei, Peters - der gjorde du et dårlig valg :(

    SvarSlett
  48. Er x-faktoren å være et freakshow ? Ref rikke og gabrielle. Gabrielle, har på ingen måte en særegen stil, det er mer mainstream en peters har fått med seg. Rikke, bortsett fra spasmene hennes når hun synger, så ser jeg ikke hva som er greia med hun.

    Peters er feig.

    SvarSlett
  49. Eg syntes det var synd att Elin ikke fikk plass i neste runde, men det holder ikke med bare en fin stemme i dagens samfunn, man må ha hele pakken, sjarm,utsende,scenetekke osv.

    Min favoritt er Rikke Lie, hun har hele den pakken! Men eg tror Tommy vinner hele X-Faktor!

    SvarSlett
  50. Elin skulle vært med og her har Peter Peters tatt FEIL. Kanalskifte er det eneste som hjelper på slike ubrukelige dommere.

    SvarSlett
  51. Skandale at Elin gikk ut, heilt feil. Peter Peters stemte henne ut pga av hun ikke var like pen som resten.. slik er norge blitt...sykt. No blir det NRK2 og fredkonsert fra Roma framover. stå på Elin, fantastisk stemme

    SvarSlett
  52. Elin har x-factor i sangprestasjonen sin. Hun kan å bruke stemmen sin på en fantastisk måte!
    JEG tror det at hun ikke kom videre fordi at hun er så pass sjenert, at hun ikke får så mye ut av formidlingen som det andre. Hun er kanskje usikker på om de synest der ser teit ut eller ikke, fordi hun faktisk ikke ser ansiktsutrykkene deres. Vist hun hadde kommet videre, tror jeg at hun hadde sjarmert seg til en seier i X-Factor!

    SvarSlett
  53. x-faktor... skulle hett tryne faktor!
    Peter Pervo bedømmer med feil hode!
    Elin hadde fått min, og de fleste andre sin stemme!

    SvarSlett
  54. Først må æ sei: FY Fabian korr frækk dåkker e i kjæftn! JA,nemmeli Dåkker såm sett å kommenter at Elin e stygg å feit,null sjøltillit å null utstråling!
    Har dåkker så jækli stoor sjøltilitt at dåkker kan sei nåkka sånt? Bli voksn!

    Dåkker mein at jenta ittje har sjøltillit?! Førr svarte,ho møt jo opp på audition blandt fleire tusn menneska tell tross førr sitt handicap!! Å dåkker mein at ho ittje har utstråling? dåkker e blind!! Ho e jo NYDELI! ho har virkeli kapra hjærte tell mange,å det e kanskje ittje så rart.. Ho søng av heile sitt hjærte,Ho e sæ sjøll å mestra det ho gjør!

    STÅ PÅ ELIN!! DU e fantastisk!

    SvarSlett
  55. Herregud, så klart Elin skulle ut ! Se for seg og sitte på en konsert og se henne kikke i gulvet, og være beskjeden hele tiden - hvem faen gidder og se på noe slik?! Elin er kanskje flink og synge, men til og fremføre er hun ikke no!

    SvarSlett